Paleis Het Loo

We gaan met Paleis Het Loo voor betere toegankelijkheid

14-02-2014
Door een donatie van de VriendenLoterij kan de Zonnebloem de komende maanden samen met Paleis Het Loo, de toegang tot het paleis en de tuinen voor mensen met een fysieke beperking duurzaam verbeteren. Er komen speciaal aangepaste, elektrische pendelbusjes voor mindervaliden. Deze busjes gaan een vaste route over het terrein rijden. Daarnaast worden diverse wandelpaden verhard of aangelegd.

Tijdens het Goed Geld Gala van de VriendenLoterij kreeg directeur Noud van Rooij van Nationale Vereniging de Zonnebloem voor dit toegankelijkheidsproject een cheque ter waarde van € 455.570 overhandigd. “Fantastisch om zo’n bijdrage te mogen ontvangen. Wij willen dit jaar met zo’n 5.000 mensen met een fysieke beperking en ongeveer evenveel vrijwilligers afreizen naar Apeldoorn om het paleis en de tuinen te bezoeken. Door deze donatie wordt dit mogelijk en kan het gehele terrein toegankelijker gemaakt worden. De aanpassingen zijn blijvend, dus ook na dit jaar kunnen minder valide paleisbezoekers hiervan gebruik maken.”

Over de Zonnebloem

De Zonnebloem is er voor iedereen met een lichamelijke beperking, door ziekte, handicap of ouderdom. Bij de Zonnebloem draait het om mensen. Al meer dan 65 jaar. We doen er alles aan om eventuele drempels weg te nemen. Zodat ook mensen met een fysieke beperking voluit van het leven kunnen genieten. Daarom denken we zo veel mogelijk in oplossingen. Er kan zoveel meer dan je denkt.

Over de VriendenLoterij

De bijna 500.000 deelnemers van de VriendenLoterij hebben in 2013 een recordbedrag van ruim 48,7 miljoen euro bij elkaar gebracht voor maatschappelijke initiatieven die zich richten op de gezondheid en het welzijn van Nederlanders. Dat is 500.000 euro meer dan vorig jaar. Tijdens het jaarlijkse Goed Geld Gala in De Nieuwe Kerk in Amsterdam maakte de loterij deze opbrengst voor 43 goede doelen en 3.200 (sport)clubs en verenigingen bekend. Daarnaast ontving een aantal goede doelen een donatie voor een extra project.