Emile Roemer, Lex Uiting en Frans Duijts op Limburgse Zonnebloemdag

Op zaterdag 17 september houden de Limburgse afdelingen van Nationale Vereniging de Zonnebloem in samenwerking met de provincie Limburg de Limburgse Zonnebloemdag. Dit feestelijke en laagdrempelige ‘minifestival’ vindt plaats in en rondom congrescentrum Het Forum in Roermond. Met een kort openingswoord van gouverneur Emile Roemer, optredens van onder andere Suzan Seegers, Sef Thissen en Frans Duijts, een talkshow met gedeputeerde Madeleine van Toorenburg en Zonnebloemdirecteur Marc Damen en een informatiemarkt met diverse demonstraties. De presentatie is in handen van Lex Uiting.

Lockdown

De Limburgse Zonnebloemdag is een eenmalig initiatief met een reden. Twee jaar covidpandemie heeft de Zonnebloem in Limburg hard geraakt en zijn tol geëist. Veel Limburgse Zonnebloemafdelingen zijn deelnemers verloren. En ook vrijwilligers. Bezoekwerk, activiteitenprogramma’s en vakanties waren door lockdown en coronaregels grotendeels onmogelijk. De Zonnebloem stond in Limburg nagenoeg op non-actief! Met de Limburgse Zonnebloemdag pakken de afdelingen in Limburg de draad weer op als vanouds. Ze laten zien dat de Zonnebloem nog volop in bloei staat in Limburg!

Drie podia

De Limburgse Zonnebloemdag krijgt de vorm en het elan van een minifestival, met optredens van diverse bekende artiesten vanaf drie podia! Verder is er een informatiemarkt met demonstraties. En kunnen bezoekers een hapje eten, een glaasje drinken en elkaar ontmoeten. De dag ziet er als volgt uit:

11.00 uur                              Aanvang minifestival
14.30 uur - 17.00 uur            Theatershow in de congreszaal
17.15 uur                              Meet&greet ism artiesten en gasten van de dag
18.00 uur                            Einde programma

Emile Roemer

Speciaal onderdeel van de dag is het Theaterprogramma in de grote congreszaal van Het Forum, dat wordt geopend door gouverneur Emile Roemer. Muzikale optredens worden verzorgd door o.a. Suzan Seegers, Sef Thissen, Frans Duijts en ook presentator Lex Uiting zal muzikaal van zich laten horen. Bijzonder onderdeel van de theatershow is een talkshow waarbij onder andere gedeputeerde Madeleine van Toorenburg en Zonnebloemdirecteur Marc Damen aanschuiven. De talkshow wordt gehost door Lex Uiting. Passe-partouts à  € 17,50 inclusief koffie of thee met een gebakje zijn nog te bestellen via een e-mailbericht naar zonnebloem@kpnmail.nl.

Nationale Vereniging de Zonnebloem

De Zonnebloem verrijkt de levens van ruim 90.000 mensen met een lichamelijke beperking. Zo’n 30.000 vrijwilligers zijn actief in vrijwel elke wijk, dorp en stad in Nederland en maken bezoeken aan huis, dagjes uit en aangepaste vakanties mogelijk. In Limburg zijn circa 150 lokale afdelingen en bijna 3.000 vrijwilligers bij de Zonnebloem actief voor in totaal 10.000 deelnemers. De vereniging streeft naar een samenleving, waaraan mensen met een lichamelijke beperking zorgeloos en vanzelfsprekend kunnen deelnemen. De Zonnebloem zegt niet voor niets: ‘Er kan zoveel meer dan je denkt’.