Cookies

De Zonnebloem gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren, gebruiksgemak te verbeteren, voor social media en om ervoor te zorgen dat u relevante advertenties en informatie te zien krijgt wanneer u gebruik maakt van deze website. Meer informatie over de cookies kunt u vinden op onze privacy pagina.

Vragen en antwoorden over doneren aan de Zonnebloem

Het werk van de Zonnebloem kan mede bestaan dankzij de waardevolle giften van al onze donateurs. Alleen zo kan de Zonnebloem ervoor zorgen dat iedereen met een fysieke beperking mee blijft doen in de maatschappij. U kunt op verschillende manieren een financiële bijdrage leveren aan ons werk. Heeft u vragen over doneren aan de Zonnebloem. Lees dan hieronder de meest gestelde vragen met de antwoorden over dit onderwerp.

Wat houdt ondersteunend lidmaatschap eigenlijk in?

Dat betekent dat u ons jaarlijks (structureel) financieel steunt. Met uw bijdrage kunnen we de extra kosten dekken die gemoeid zijn met de organisatie van aangepaste vakanties, dagactiviteiten en huisbezoeken. Als ondersteunend lid ontvangt u vier maal per jaar het informatieblad van de Zonnebloem.
>>Word ondersteunend lid

Wat zijn de incassodata?

Uw bijdrage wordt omstreeks de 27e van de maand van uw rekening afgeschreven.

Hoe kan ik mijn ondersteunend lidmaatschap opzeggen of wijzigen?

Allereerst heel hartelijk dank voor uw steun! Mede dankzij uw hulp hebben vele mensen met een lichamelijke beperking genoten van bijzondere en mooie belevenissen.  Wilt u zich (tijdelijk) afmelden als donateur van de Zonnebloem of uw donatiebedrag wijzigen? Belt u dan op werkdagen tussen 8:30 en 17:00 uur met ons Dienstencentrum: (076) 564 64 64.

Kan ik ook eenmalig een bijdrage overmaken?

Ja, dat kan. U kunt een donatie overmaken op
Banknummer: 10.89.01.998 IBAN: NL03 RABO 0108 9019 98
BIC: RABONL2U

U kunt uw donatie ook overmaken via Ideal of een eenmalige machtiging via de website. 
>> Ga naar het donatieformulier

Ik sta in het Bel-me-niet Register en ik ben toch gebeld. Hoe kan dat?

Het callcenter dat de Zonnebloem inschakelt bij haar telefonische ledenwerfacties maakt wel degelijk gebruik van de blokkadebestanden van het Bel-me-niet-Register (voorheen Infofilter). Als u toch gebeld bent, kan het zijn dat:
• U heeft uw nummer minder dan zes weken geleden aangemeld bij het Bel-me-niet Register.
• U de deelblokkade voor Goede Doelen hebt uitgesloten.
• U bent al donateur van de Zonnebloem: bestaande relaties mogen wel benaderd worden.

Waarom vraagt de Zonnebloem om een bankrekeningnummer bij een telefonische benadering?

Dit noemen we ‘telemachtigen’. Hiermee geeft u telefonisch toestemming om een bijdrage van uw rekening af te schrijven. Deze manier van machtigen is net zo betrouwbaar als een papieren machtigingsformulier. Na uw toezegging krijgt u eerst een schriftelijke bevestiging van de gemaakte afspraken voordat het bedrag van uw rekening wordt afgeschreven.

Is mijn gift aftrekbaar?

Ja, want onze vereniging is door de Belastingdienst aangewezen als een algemeen nut beogende instelling (ANBI). Uw financiële bijdrage aan de Zonnebloem kunt u daarom van de inkomsten- of vennootschapsbelasting aftrekken (uiteraard binnen de daarvoor geldende regels). Kijk hier voor meer informatie over de ANBI-regeling.

Verstuurt de Zonnebloem ook donatieverzoeken per e-mail?

Het klopt dat we naast de bestaande, voor iedereen bekende, manier van een acceptgiro per post, sinds kort ook acceptgiro’s per e-mail versturen. De AcceptEmail. Dit is het scherm dat u dan voor u ziet.

Heeft u meer vragen over het doneren aan de Zonnebloem. Neem dan op kantoortijden gerust contact op met het Dienstencentrum: (076) 564 64 64 of per mail: dienstencentrum@zonnebloem.nl