Cookies

De Zonnebloem gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren, gebruiksgemak te verbeteren, voor social media en om ervoor te zorgen dat u relevante advertenties en informatie te zien krijgt wanneer u gebruik maakt van deze website. Meer informatie over de cookies kunt u vinden op onze privacy pagina.

Specifieke informatie aanloopdagen van 2 t/m 5 september

MPS de Zonnebloem ligt al vanaf 1 september in de haven en wordt van 2 t/m 5 september speciaal voor onze vrijwilligers, deelnemers en donateurs opengesteld. Heb jij een uitnodiging ontvangen en wil je meer weten? Hieronder geven we je antwoord op de meest gestelde vragen.


Hoe kom ik bij het schip?

MPS de Zonnebloem ligt aan de Rijnhaven, Antoine Platekade, 3011 BN Rotterdam. Het ligt in de hoek bij het nieuwe Luxor Theater.

De plattegrond en informatie over parkeren en openbaar vervoer volgen zo spoedig mogelijk.

Wat kan ik verwachten als ik MPS de Zonnebloem bezoek?

De rondleiding doe je zelf. Je krijgt een route en uitleg op papier. In een aantal ruimtes aan boord krijg je een persoonlijke toelichting van de bemanning van de Zonnebloem of van een van onze vele vrijwilligers. Daarnaast staan langs de route borden met aanvullende informatie. De rondleiding duurt ongeveer 30 minuten.

Aansluitend serveren we een kopje koffie of thee met iets lekkers. Je hebt, inclusief het koffiemoment, 1 uur de tijd om rond te kijken op MPS de Zonnebloem. Omdat het schip in het centrum van Rotterdam ligt (Rijnhaven) is een bezoek aan het schip prima te combineren met een dagje Rotterdam.

Hoe kan ik me aanmelden voor een rondleiding?

In de uitnodiging die je ontvangen hebt staat een link waarmee je in het bestelprogramma komt. Hier zie je hoeveel kaartjes er per tijdsblok nog beschikbaar zijn en kun je kiezen op welk tijdstip je de rondleiding wilt doen. Het bestelproces wijst zich verder vanzelf. Print de tickets uit en neem deze mee voor je bezoek aan het schip.

Hoeveel kaartjes kan ik bestellen?

Om zoveel mogelijk mensen de gelegenheid te bieden om ons schip te bezoeken kun je per persoon maximaal 2 kaartjes voor de rondleidingen bestellen.

Ik heb wel besteld, maar geen mail met de tickets ontvangen

De mail met de tickets wordt automatisch verzonden. Waarschijnlijk is de mail in je mailbox voor ongewenste mails (spam) terecht gekomen. Heb je de bevestigingsmail ook daar niet kunnen vinden, neem dan contact met ons op via 076-5646464

Op mijn ticket staat 2 personen en ik heb 2 tickets ontvangen, kan ik dan met 4 personen komen?

Nee, u kunt met 1 persoon per ticket komen. Elk ticket is geldig voor 1 persoon. Ook al staat er op het ticket 2 personen. Het getal 2 betekent dat u in totaal 2 tickets heeft ontvangen. De tickets worden bij de entree gescand, dus neem deze uitgeprint mee.

Moet ik echt op de opgegeven tijd komen?

Ja, dat is belangrijk. I.v.m. de veiligheid van onze bezoekers en wettelijke vereisten mogen we slechts een beperkt aantal mensen tegelijkertijd aan boord toelaten. De tickets zijn voor en specifiek tijdsblok. Als je op de afgesproken tijd komt, kun je een uur ons schip bezoeken en wordt het niet te vol.

Wat moet ik doen als ik een kaartje heb, maar toch niet kan komen?

Neem dan alsjeblieft contact met ons op via 076-5646464. Wij kunnen dan iemand anders blij maken met jouw ticket.

Wat moet ik doen als de speciale dagen vol zijn?

Als alle rondleidingen vol zitten of als je niet in de gelegenheid bent om in een van de aangegeven tijdsblokken naar Rotterdam te komen, dan ben je van harte welkom om tijdens de Wereldhavendagen op 6, 7 en 8 september ons schip te bezoeken van 10.00 tot 18.00 uur. Hiervoor kun je je niet aanmelden. Het schip is dan ook toegankelijk voor het overige publiek. Daardoor kunnen langere wachttijden ontstaan.

Kan ik ook op een andere manier toegangskaarten bestellen?

Het is niet mogelijk om via een papieren formulier of per telefoon tickets te bestellen. Alle aanmeldingen lopen via een speciaal hiervoor ingericht systeem. We kunnen hierop geen uitzonderingen maken.