Nieuwsbrief nr. 3 2014

In deze nieuwsbrief: Loterij 2014 Regiovakantie: domein Hooidonk wijziging in werkwijze Wet & wild bijeenkomst Gasten voor gasten

Beste gast en vrijwilliger,

Voor u ligt alweer de laatste nieuwsbrief van dit jaar. We kunnen terugkijken op een jaar met veel activiteiten, waarvan de boottocht op de Biesbosch en de gezamenlijke middag met afdeling Centrum nog vers in het geheugen liggen. Voorts heeft een groepje vrijwilligers deelgenomen aan de Rabo sponsor fietstocht om geld in het laadje van onze afdeling te fietsen. Begin september werd de loterijcampagne afgesloten met een mooi resultaat voor afdeling Ridderveld. Wilt u verder lezen als u deze nieuwsbrief uit heeft? Op onze vernieuwde website https://www.zonnebloem.nl/alphen-ad-rijn-ridderveld staan nog veel meer verhalen (o.a. van Andy Timmers over de veteranendag 2014) en wetenswaardigheden. Van harte aanbevolen!

Nationale Loterij van De Zonnebloem

In de periode april t/m augustus was het voor de vrijwilligers afdeling Ridderveld weer extra druk. Ze moesten weer gaan proberen zoveel mogelijk loten te verkopen, want dat was het devies.

Het was voor mij de eerste keer dat ik hieraan mocht deelnemen. Ik heb ervan genoten tijdens de verkoop deur aan deur, samen met Kees van der Horst, in Driehoorne en de flat naast de Vrienden. Veel, heel veel loten hebben we daar aan de man of vrouw kunnen brengen en ik heb genoten van de contacten die je maakt. Ook al gaat de deur maar een klein beetje open, dan biedt dit al de mogelijkheid om De Zonnebloem en onze afdeling daar te noemen. We hebben  verhalen gehoord en ook nieuwe gasten kunnen bereiken.

Niet alleen Driehoorne heb ik bezocht. Ook Woonservicecentrum Noorderbrink heb ik samen met Margriet Groenewoud deur aan deur afgelopen en ook daar was het resultaat bijzonder goed. Ook hebben we nog even het rondje van de laagbouw aan de Glasblazer meegenomen. Als laatste van de deur aan deur verkoop was een bezoek aan Anton Constandse I aan de Marketentster aan de beurt.

In deze drie woonvormen hebben wij ervaren hoe goed  de afdeling Ridderveld van De Zonnebloem bekend is bij vele bewoners en het is goed, als voorzitter, te horen hoe lovend de bewoners spreken over de inzet van onze vrijwilligers en hoe tevreden men is over de activiteiten. Dit maakt trots en gelukkig.

Er waren ook andere acties: een speciale ochtend in de Herenhof, een kraam op de laatste dag op de dag van de Zomermarkt in het centrum. De opbrengst van beide activiteiten tezamen mag bevredigend genoemd  worden.

Ook zijn intensieve pogingen gedaan om bedrijven te interesseren voor ons goede doel, onze gasten, de ouderen met een fysieke beperking.  Helaas was dat nog geen onverdeeld succes. Bedrijven moeten we wellicht op een andere manier benaderen.

Alles bij elkaar vind ik de loterijactie dit jaar goed geslaagd, ik kijk er met veel plezier op terug. Er zijn meer loten dan vorig jaar verkocht. Toch is het een uitdaging om dit resultaat volgend jaar weer met alle vrijwilligers te verbeteren, omdat we met de opbrengst weer veel activiteiten voor u, onze gast, kunnen organiseren.

Willem Versteeg

Voorzitter

Regiovakantie Domein Hooidonk

Maandag, 29 september 2014.

Om 9.00 uur vertrokken wij met een mooie bus van Bodegraven naar Domein Hooidonk in België, waar we werden ontvangen met een koffietafel.

Daarna werden de kamers bekend gemaakt. Dinsdag zijn we naar Mechelen geweest en hebben daar met een gids kathedralen bezocht.

Het domein ligt schitterend midden in een bos. Daar hebben we gewandeld en gefietst. Ook reed er een elektrisch treintje waar we toertjes mee maakten in het bos.

Woensdagavond was er een optreden van Tim Remie. Hij wist goed stemming te brengen met zijn one-manshow met allemaal liedjes van vroeger.

Donderdag hebben we Antwerpen een bezoek gebracht en vrijdag zijn we in Lienden wezen winkelen en heerlijk op een terrasje wat gedronken.

Vrijdag was er een afscheidsdiner, zo geweldig! We begonnen met een glas champagne en daarna leuke hapjes.

Alle lof voor de vrijwilligers want als zij er niet waren geweest hadden we niet zo’n geweldige vakantie gehad.

De chauffeur was ook een goede rijder. Op de terugweg naar Bodegraven meed hij de snelwegen.

Om kwart voor twaalf waren we weer heelhuids terug en kregen we een afscheidslunch waarna we allemaal naar huis gingen.

Louk Kloostra

Nieuws over de regionale vakantie

Op vakantie met gasten en vrijwilligers uit de regio. Elk jaar komen de gasten weer thuis met

enthousiaste verhalen. Zij zijn er heerlijk even uit geweest, hebben genoten van de natuur en  de steden. In 2014 was de bestemming Domain Hooidonk in België.

De gasten hebben er heerlijk gewandeld, gefietst en met een elektrisch treintje de bossen van het Domain verkend. Ze zijn naar Antwerpen, Mechelen en Lienden geweest en zijn verwend met gezellige muziek, heerlijk eten en prima gezelschap.

Voor 2015 is er het e.e.a. veranderd m.b.t. de regionale vakantie van de Zonnebloem.

De regio’s Alphen aan den Rijn, Gouda en Krimpenerwaard hebben besloten om in 2015 de regionale vakanties gezamenlijk te organiseren. Daarmee staan deze vakanties open voor deelnemers (gasten) en vrijwilligers van de plaatselijke afdelingen uit deze 3 regio’s.

Daardoor wordt de keuzemogelijkheid voor de bestemmingen, prijzen en aantal dagen voor de deelnemers en vrijwilligers vergroot. Indien er een mogelijkheid is om ook voor  2016 een vakantieweek te organiseren op de Zonnebloemboot dan wordt dit zeker overwogen.

De vakantiebestemmingen voor 2015 voor onze regio zijn:

6 t/m 11 april            : Landhuis de Imminkhoeve in Lemele, Nederland

13 t/m 18 april           : De Postelhoef in Luyksgestel, Nederland

24 t/m 29 mei            : Schroeders Stadtwaldhotel, Trier, Duitsland

24 juni t/m 1 juli         : Hotel Ku’damm 101 Berlijn, Duitsland

7 t/m 12 september   : De Spreeuwelse Heide in Westelbeers

De aanmeldingen moesten voor 15 november 2014 bij de vakantiecommissie binnen zijn.

Wilt u nog informatie over de regiovakantie voor de afdeling Alphen aan den Rijn, Ridderveld, dan kunt u kontakt opnemen met:

Carla Wortman

0172-445565

06-44155880

jc.wortman0@gmail.com

Bijeenkomst Wet ‘n Wild

Op 24 september kwamen we met de " jongerengroep" van de Zonnebloem, met een aantal vrijwilligers, bij elkaar.
We werden zeer hartelijk ontvangen bij Wet ‘n Wild aan de Zeegerplas.
Onder het genot van koffie of thee en een heerlijk stuk gebak, maakten we in een heel ontspannen sfeer kennis met elkaar. Al snel kwamen de gesprekken op gang. Het bleek dat we allemaal niet eens ver van elkaar af wonen.
We hebben onze kaakspieren flink getraind die middag want er werd niet alleen flink gekletst maar ook gelachen. Al met al een zeer geslaagde middag en iedereen ging met een goed gevoel weer huiswaarts.
Met dank aan Margriet hebben we nu ook elkaars emailadres en telefoonnummer.
Wie weet kunnen we onderling contact houden met elkaar. Bedankt Zonnebloem en vrijwilligers voor deze leuke middag.

Harry en Irene van der Burg

GASTEN VOOR GASTEN:

Er zijn al enkele gasten die zich gemeld hebben nl:

Mevr. van ’t Hof, tel.nr.:  0172 – 436721. Zij wil er graag eens samen met iemand anders op uit met de scootmobiel , een spelletje doen of ergens samen een kopje koffie gaan drinken.

Dhr. Minderman, tel.nr.:  0172 - 472042 Doet graag een spelletje met iemand die buiten de Driehoorne woont. Liefst op dinsdagavond. Hij rijdt zelf nog auto.

Mevr. van Veen, tel.nr.: 0172 – 443107.  Wil ook graag iemand ontmoeten voor een middagje gezellig een spelletje doen. Zij woont in de Driehoorne.

Het bestuur wenst alle gasten en vrijwilligers heel fijne feestdagen en een gelukkig 2015  toe!

Hans van den Akker

06-40053886
contactformulier

Contact & Aanmelden

Heb jij een lichamelijke beperking en wil je deelnemen aan onze activiteiten of wil je je aanmelden als vrijwilliger bij de afdeling?

Specialiteiten

• Uit eten/terrasje pakken
  • Creatieve workshops
  • Buitenactiviteiten
  • Bezoekwerk
  • Bezoek aan dierentuinen en natuurparken