Persbericht Gelden vûr Helden Goirle 2018

Gelden vûr Helden 2018 heeft goed nieuws voor de Zonnebloem afdelingen Goirle en Riel!

Wij steunen de Zonnebloem Goirle en Riel

Gelden vûr Helden zamelt in 2018 geld in voor de lokale Zonnebloem-afdelingen in Goirle en Riel. De Nationale Vereniging De Zonnebloem ondersteunt met 40 duizend vrijwilligers volwassenen met een lichamelijke beperking. In Goirle en in Riel zetten een kleine 60 vrijwilligers zich met hart en ziel in om mensen vanaf 18 jaar met een fysieke beperking te betrekken bij het sociale leven en hen de kans te bieden deel te nemen aan ontspannende activiteiten. Vrijwilligers en Zonnebloemgasten gaan vrijwel maandelijks een dagje op pad en daarnaast zijn er ook andere waardevolle contactmomenten.

Gelden vûr Helden (GVH) is een stichting die elk jaar een doel kiest om zich aan te verbinden. GVH-voorzitter Bob Mijling: “Het bestuur bestaat uit ondernemers uit de gemeente Goirle. We worden ondersteund door een aantal enthousiaste commissieleden en zetten ons allemaal belangeloos in voor het goede doel.” Dit jaar zijn dat de vrijwilligers, oftewel de helden van de Zonnebloem in Goirle en Riel.

Sociale armoede

Bob vertelt: “Armoede gaat verder dan geen geld hebben. Er zijn veel verschillende vormen van armoede. Sociale armoede is er één van. In Goirle en Riel wonen rond de 250 mensen met een fysieke beperking. Voor hen is het lastig om een dagje weg te gaan, ze hebben aangepast vervoer nodig en iemand die hen begeleidt. Daarom ondersteunen wij dit jaar de Zonnebloem. Deze groep vrijwilligers stelt alles in het werk om mensen met een fysieke beperking te betrekken bij onze maatschappij. Daar is veel, heel veel geld voor nodig. Wij gaan er dan ook alles aan doen om deze organisatie maximaal te ondersteunen.”

Kom in actie

GvH stimuleert ondernemers, particulieren, scholen en andere organisaties om ook in actie te komen. Dat kan op verschillende manieren. “De ene ondernemer schenkt een deel van de opbrengst van een bepaald product, de ander organiseert een sponsoractiviteit. Veel scholen zamelen geld in door kinderen te laten collecteren of door de opbrengst van een schoolfeest te doneren aan GvH. We zijn blij met elke euro.”

Het evenement

Het grootste bedrag is zoals elk jaar de opbrengst van het grote Gelden vûr Helden-evenement dat dit jaar plaats zal vinden van 20 tot en met 23 december. In een tent op Het Kloosterplein zullen ook deze editie weer uiteenlopende activiteiten georganiseerd worden voor alle leeftijden. Van een sportieve ochtend voor kinderen tot fijne live muziek. Het belooft weer een topweekend te worden. Het evenement wordt mogelijk gemaakt door de supersponsors van GvH: Civil Support, Karwei Keurslagerij Van Hest, Linfosys, Rabobank, en de Gemeente Goirle.

Op de foto ziet u van links naar rechts:

Marjolein Scholten (Zonnebloem Goirle), Bob Mijling (Gelden vûr Helden) en Jac Vos (Zonnebloem Riel).

Joke van Ertrijk

Specialiteiten