Vrijwilligersuitje
bij het Slackenhuys
Op vrijdagmiddag 22 mei waren we te gast bij het Slackenhuys in Ospel.
We werden hartelijk welkom geheten door Wim en Tonny Kessels, de eigenaren van het Slackenhuys.
Er stond een goed verzorgde lunch klaar waar we buiten onder de overkapping van hebben genoten, we boften want het was een heerlijke, zonnige dag.
Na de lunch vertelde Wim over het ontstaan van hun bedrijf, het kweken van de slakken en hoe ze verwerkt worden tot lekkere hapjes.
Wij kennen nu allemaal het verschil tussen een slak en een escargot en het hele proces van ei tot lekkernij werd duidelijk gemaakt door Wims verhaal, filmbeelden, het bekijken van echte slakken en het bezoek aan de slakkentunnel.
Daarna hebben (bijna) alle vrijwilligers, alhoewel ze vooraf sceptisch waren, onder het genot van een lekker drankje geproefd van een heerlijke escargot.
Het was een gezellig en goed verzorgd uitje.
Dankjewel Wim en Tonny!