Bus en bootreis Biesbosch
Woensdag 15 april zijn we met de Zonnebloemgasten van Cromvoirt-Helvoirt-Vught naar de Biesbosch geweest.
Op woensdag 15 april gingen we met maar liefst 2 bussen richting Drimmelen. Maar liefst 57 gasten en 8 vrijwilligers hadden zich aangemeld. Nadat eerst de Vughtse gasten bij de Elzenburg waren ingestapt, gingen we naar Helvoirt. Via een landelijke route met de bloeiende weiden en de vele bloeiende bomen waren we mooi op tijd in Drimmelen en konden zo aan boord. Een prachtige rondvaart van 2 uur door de Biesbosch. De Biesbosch ligt tussen de Nieuwe Merwede, de Amer en het Land van Heusden en Altena. Dit bijzondere natuurgebied is één van de meest ongerepte gebieden van Nederland. De visarend en de bever komen er voor maar die hebben we helaas niet gezien maar wel heel veel watervogels en een schitterend stukje natuur. Onder het genot van koffie met gebak was er genoeg te zien en te bespreken. Buiten op het dek was het ook ontzettend lekker uitwaaien. Na ongeveer 2 uur waren we weer terug in Drimmelen. In de bus en toen weer richting huis. Het was een stralende zonnige dag. We ontvingen heel veel leuke positieve reacties. Iedereen had genoten en was voldaan. Dat is waar we het als vrijwilliger voor doen.