Bijzondere mijlpaal

Eerste Fonds op Naam primeur voor de Zonnebloem

Nationale Vereniging de Zonnebloem heeft voor het eerst een Fonds op Naam ontvangen. Het Sittardse echtpaar Beusmans – Jeurissen besloot om bij leven jaarlijks een fors bedrag te doneren aan een aantal goede doelen, waaronder de Zonnebloem.

Het echtpaar geniet van de welverdiende rust en wilde bij leven getuige zijn dat hun nalatenschap besteed wordt aan cultuur, natuur en sociale projecten. Samen met het Prins Bernhard Cultuurfonds, het Oranje Fonds en het Limburgs Landschap ontvangt de Zonnebloem een bedrag dat ten goede komt aan de Zonnebloemafdelingen Sittard, Born en Nieuwstadt.

Marco Consten, verenigingsconsulent in Limburg, heeft samen met de besturen onderzocht waar het meeste behoefte aan is bij de deelnemers van de verschillende afdelingen. “Ook onze vrijwilligers en deelnemers kijken er weer enorm naar uit om samen gezellige activiteiten te ondernemen. Zodra het weer kan willen de afdelingen kleinschalige vakanties, boottochtjes over de Maas en culturele middagen organiseren. Mensen met een lichamelijke handicap zijn al beperkt in hun bewegingsvrijheid en corona heeft deze groep extra hard getroffen. We zijn het echtpaar Beusmans – Jeurissen zeer dankbaar voor dit prachtige gebaar. Zowel de vrijwilligers als de deelnemers zijn er zo aan toe weer iets te ondernemen.”

Speciale donatie

Nicole van Dorst
, relatiemanager bijzondere giften en nalatenschappen bij Nationale Vereniging de Zonnebloem, is zeer verheugd met deze primeur. “Het blijft bijzonder dat mensen in hun nalatenschap aan de Zonnebloem denken, maar een Fonds op Naam is voor de gever ook dankbaar. Zij kunnen bij leven zien wat hun schenking betekent voor zowel onze vrijwilligers als onze deelnemers.” Voor meer informatie over wat een Fonds op Naam is en hoe je deze kunt oprichten, mail naar specialedonaties@zonnebloem.nl.