Zonnebloem gevulde koek voor toegankelijkheid

Zonnebloem gevulde koek

Op dinsdag 8 oktober trapten Royal Smilde samen met TNT Creative en Nationale Vereniging de Zonnebloem officieel hun samenwerking af. In de productiehal van Royal Smilde in Edam gaven Zonnebloemvrijwilligers en deelnemers samen met Royal Smilde het startsein voor de productie van de Zonnebloem gevulde koek. Van elke verkochte koek draagt Royal Smilde een gedeelte van de opbrengst af aan de Zonnebloem.

De Zonnebloem heeft als missie om te voorkomen dat mensen vanaf 18 jaar met een fysieke beperking in een sociaal isolement raken. Deze Zonnebloem gevulde koek zorgt dat de huisbezoeken van vrijwilligers aan deelnemers op een bijzondere manier in de aandacht komen.

Voor Royal Smilde is deze samenwerking een vervolg op al bestaande activiteiten met sociale impact. 'Bij Royal Smilde vinden we het belangrijk om een actieve bijdrage te leveren aan maatschappelijke initiatieven. Door onze producten te verbinden aan goede doelen, combineren we momenten van genieten met een groter doel. Zo zorgen we ervoor dat onze snacks niet alleen lekker zijn, maar ook bijdragen aan een positieve impact in de samenleving’, aldus Femtinus Rozema, sales manager bij Smilde Bakery.

Een koek met een verhaal

De samenwerking kwam tot stand door een bijzonder idee: Story Pies. Een initiatief waarmee aandacht wordt gevraagd voor het maatschappelijk vraagstuk sociaal isolement. De producten vanuit dit idee bestaan uit taarten, koeken en bakmixen. Voor elk product zoekt Story Pies de samenwerking met een producent en een goed doel. En zo werden Royal Smilde en Nationale Vereniging de Zonnebloem aan elkaar gekoppeld.

Op dit moment kunnen bedrijven de koek afnemen bij groothandels en daarmee hun eigen sociale impact vergroten. Vanuit deze afnames is de koek ook beschikbaar voor particulieren. 

Gevulde koek van de Zonnebloem