Cookies

Zonnebloem.nl en de bijbehorende (sub)domeinen maken gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken.

Wij gebruiken functionele en analytische cookies om bezoekers een optimale bezoekerservaring te bieden. Bovendien plaatsen derde partijen advertentie cookies, zodat De Zonnebloem u relevante en gepersonaliseerde advertenties kan tonen buiten deze websites om.

Uw internetgedrag buiten de websites kan ook door deze derde partijen gevolgd worden door middel van tracking cookies. Door op akkoord te klikken bevestigt u akkoord gaat met het gebruik van analytische en tracking cookies en cookies van derde partijen.

Voor meer informatie klik hier

Instellingen

Zonnebloem.nl en de bijbehorende (sub)domeinen maken gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken.
Wij gebruiken functionele en analytische cookies om bezoekers een optimale bezoekerservaring te bieden. Bovendien plaatsen derde partijen advertentie cookies, zodat De Zonnebloem u relevante en gepersonaliseerde advertenties kan tonen buiten deze websites om.
Uw internetgedrag buiten de websites kan ook door deze derde partijen gevolgd worden door middel van tracking cookies.

U kunt zelf instellen welke cookies u van ons accepteert. Houd er rekening mee dat door het niet accepteren van cookies uw website ervaring niet optimaal kan zijn. Meer informatie over het gebruik van gegevens van verschillende cookies vindt u in ons cookiebeleid.
Via youronlinechoices.com kunt u zelf bepalen per netwerk of u advertenties krijgt te zien op basis van uw vorige websitebezoek en interesses. U kunt de cookies ook van uw apparaat verwijderen door te klikken op de browser die voor u van toepassing is: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Edge, Safari (macOS), Safari (iOS), Opera.

Harten 5

De eerste Zonnebloemvakantie in 1962 smaakt naar meer, maar daarvoor is wel geld nodig. Daarom lanceert de Zonnebloem in 1963 in nauwe samenwerking met de KRO de actie Harten 5. Het motto is: ‘Geef van harte vijf gulden van je vakantiegeld om ook een zieke op vakantie te laten gaan. De eerste Harten 5 actie wordt ondersteund met vier miljoen huis-aan-huis verspreide Zonnebloemkranten en ruime tv- en radio-aandacht bij de KRO. De actie levert 125.000 gulden op en daarmee worden nog in hetzelfde jaar tien vakantieweken georganiseerd, waaraan 240 zieken en gehandicapten deelnemen. De Harten 5 actie krijgt voortaan in mei en juni een vaste plek op de Zonnebloemkalender.

Video