
Aanvaring MPS de Zonnebloem
alle actuele informatieOp 29 maart heeft een aanvaring plaatsgevonden tussen een vrachtschip en MPS de Zonnebloem, waarbij ons schip flinke schade opliep en tijdelijk uit de vaart is.
De vakanties met MPS de Zonnebloem zijn tot 14 juli geannuleerd. Aanvankelijk hoopten we op 30 juni weer uit te kunnen varen, maar inmiddels is duidelijk dat we deze datum niet halen. Dit komt door een vertraging in de levering van materialen om het schip te repareren.
We betreuren ten zeerste dat we door de aanvaring en vertraging in de reparatie van het schip nog meer reguliere reizen moeten afzeggen. Voor gedupeerde reizigers zoeken we naar een passende oplossing. Dit kan een vaarvakantie later in het jaar zijn, een andersoortige vakantie of een leuk uitje. Om hiervoor geld in te zamelen, is een doneeractie gestart.
De verhalen van gedupeerde reizigers lees je op zonnebloem.nl/koffer.
Lees hieronder de meestgestelde vragen.
Algemene vragen
Hoe lang is het schip uit de vaart?
De vakanties met MPS de Zonnebloem zijn tot 14 juli geannuleerd. Aanvankelijk hoopten we 30 juni weer uit te kunnen varen, maar inmiddels is duidelijk dat we deze datum niet halen. Dit komt door een vertraging in de levering van materialen om het schip te repareren. Als er verder geen vertragingen zijn, gaat het schip van 7-12 juli een proefreis maken met een kleine groep vaargasten, die hiervoor is uitgenodigd.
We betreuren het ten zeerste dat we door de aanvaring en vertraging in de reparatie van het schip nog meer reguliere reizen moeten afzeggen.
Wat is er precies gebeurd met het schip?
Er heeft een aanvaring plaatsgevonden, waarbij de boeg van het schip is beschadigd. Hierdoor kon het schip niet verder varen.Zijn er gewonden gevallen?
Er zijn bij de aanvaring met het vrachtschip geen gewonden gevallen.Waarom zou ik nu doneren voor het schip, ik mag er toch vanuit gaan dat dat verzekerd is?
Bij een ernstig incident zoals dit komen altijd onverwachte kosten kijken, die niet verzekerd zijn. Zo wordt er bijvoorbeeld hard gewerkt om alternatieve vakanties te organiseren voor een deel van de getroffen deelnemers. Met jouw donatie help je ons om mensen met een lichamelijke beperking tóch een onbezorgde vakantie te bieden. Juist nu is die steun extra belangrijk.
Elke bijdrage is van harte welkom, doneren kan via deze actiepagina.
Ik wil graag een bijdrage leveren, hoe kan ik dat doen?
Elke bijdrage is van harte welkom, doneren kan via deze actiepagina.
Vragen voor mensen met een geplande reis
Wat gebeurt er met mijn geplande vakantie?
De vakanties met MPS de Zonnebloem zijn tot 14 juli geannuleerd. Als je een reis hebt geboekt, ben of word je persoonlijk op de hoogte gebracht. Het geld van de vaarvakantie krijg je van ons terug.
Op dit moment benaderen we alle gasten die zouden meegaan op de reizen van 30 juni en 7 juli. Door een uitloop van de reparatiewerkzaamheden aan het schip, zijn deze reizen recentelijk komen te vervallen. Stond je ingeschreven voor een van deze vaarweken, dan word je gebeld. Dat kan een paar dagen duren, maar iedereen komt aan de beurt. Er wordt gekeken naar een passende oplossing voor de geannuleerde reis. Dat kan een vaarreis later in het jaar zijn, een andersoortige vakantie of een leuk uitje.
Hoe blijf ik op de hoogte van de laatste stand van zaken?
Houd deze pagina in de gaten voor de laatste informatie.Word ik persoonlijk geïnformeerd als mijn reis niet doorgaat?
Als je een reis hebt geboekt, nemen we telefonisch contact met je op, of met de contactpersoon die je hebt opgegeven.
Op dit moment benaderen we alle gasten die zouden meegaan op de reizen van 30 juni en 7 juli. Door een uitloop van de reparatiewerkzaamheden aan het schip, zijn deze reizen recentelijk komen te vervallen. Stond je ingeschreven voor een van deze vaarweken, dan word je gebeld. Dat kan een paar dagen duren, maar iedereen komt aan de beurt.
Stond je ingepland als vrijwilliger op de reizen van 30 juni of 7 juli? Voor de vrijwilligers van 30 juni komt de vaarreis te vervallen. Uiteraard zijn zij waar nodig later in het jaar alsnog van harte welkom. Voor de proefreis van 7-12 juli doen we zo veel mogelijk een beroep op de vrijwilligers die mee zouden gaan op de reguliere reis van 7 juli. Afhankelijk van het aantal deelnemers en de medische zorg die nodig is, nemen we contact met deze groep vrijwilligers op om te bevestigen of ze meekunnen of niet.
Wanneer krijg ik mijn geld terug?
We zorgen er zo snel mogelijk voor dat je een bevestiging ontvangt van de annulering samen met de creditnota. Vanaf dat moment duurt het ongeveer drie weken voordat het volledige bedrag op je bankrekening staat.