VriendenLoterij vervult hartenwens van Hans

Hartenwens Vriendenloterij

Een grote verrassing voor Hans van Steenbergen uit Amsterdam van de VriendenLoterij. De Zonnebloem deed een aanvraag bij het VriendenFonds voor een ballonvaart voor Hans. Afgelopen weekend ging zijn hartenwens in vervulling.

Hans van Steenbergen: “Dat ik deze kans kreeg, vind ik geweldig. Een ballonvaart leek me altijd al heel bijzonder. En dat was het ook. Wat een rust daarboven. Dat had ik nog nooit meegemaakt. Ik vond het ook zo apart dat we gewoon meteen recht omhoog gingen, in plaats van met een aanloopje.”

Van het uitzicht genoten

Toen Hans hoorde dat hij iemand mee mocht nemen, besloot hij Debbie te vragen. “Ik ken haar via de Zonnebloem en ik zie haar vaak in haar rolstoel voorbijkomen in de straat. Dus dat leek me gezellig. Toen vertelde ze me dat ze dit ook graag wilde. Debbie vond het ook prachtig. We hebben echt van het uitzicht genoten!”

Jan-Willem Heijkoop, woordvoerder Nationale Vereniging de Zonnebloem, “Hans heeft in 1980 een ongeluk gehad waarna hij een maand lang in coma heeft gelegen. Daarna is hij voorzichtig teruggekeerd in het werkproces, maar uiteindelijk toch in de WAO beland. Hij is echter van mening dat hij niet bij de pakken neer moet gaan zitten en zet zich enorm in voor diverse vrijwilligersorganisaties. Voor de Zonnebloem bezoekt hij vanuit zijn afdeling enkele deelnemers. Hans wilde heel graag een keer een ballonvaart maken met de mensen die hij vanuit zijn vrijwilligerswerk met regelmaat bezoekt. Dankzij het VriendenFonds is zijn hartenwens in vervulling gegaan.”

Hartenwensen

Tot 1 mei kunnen gezondheids- en welzijnsorganisaties, clubs en verenigingen verbonden aan de VriendenLoterij of andere organisaties met een ANBI of SBBI status een aanvraag doen bij het VriendenFonds van de VriendenLoterij om iemand binnen de organisatie een steuntje in de rug te geven of in het zonnetje te zetten. Het VriendenFonds beoordeelt de aanvragen en schenkt een aantal organisaties een bijdrage om de hartenwens van deze persoon te realiseren.