Betaalbaar aangepast vervoer voor rolstoelgebruikers

Nieuwe Zonnebloemauto in Gouda te huur bij thuiszorgwinkel

Zonnebloemauto Toyota Proace Gouda detail

Wil je gebruik maken van een Zonnebloemauto? Vanaf vandaag haal je deze na reservering op bij de Vierstroom/Vegro Thuiszorgwinkel aan de Bodegraafsestraatweg 3 in Gouda. De oude verhuurlocatie bij het Groene Hart Ziekenhuis is komen te vervallen.

Bij de thuiszorgwinkel staat een gloednieuwe Toyota Proace, die is aangepast om mensen in een rolstoel of scootmobiel comfortabel te vervoeren. De auto is uitgerust met een navigatiesysteem, achteruitrijcamera en parkeersensoren. Iedereen die afhankelijk is van een loophulpmiddel kan de Zonnebloemauto huren via www.welzorg.nl. De bestuurder moet in het bezit zijn van een rijbewijs B. Als er geen chauffeur voor handen is, kun je een beroep doen op een van de vrijwillige chauffeurs van de Zonnebloem.

Totaalpakket

Vincent van Staaijeren, filiaalleider van de Vierstroom/Vegro Thuiszorgwinkel nam de autosleutel in ontvangst uit handen van Desiree Rooijakkers van Welzorg. De dames Breij en Dol, respectievelijk bestuursvrijwilliger en deelnemer bij de Zonnebloemafdeling Gouda Noordzijde, waren bij het feestelijke - maar koude - moment aanwezig. Van Staaijeren is enthousiast: “Dat wij voortaan de uitgifte van de Zonnebloemauto mogen verzorgen, vind ik prachtig. We willen graag een totaalpakket bieden voor mensen met een lichamelijke beperking en daar hoort deze aangepaste rolstoelauto zeker bij. Zo dragen we ons steentje bij om mensen in Gouda en omgeving nog mobieler te maken.”

Marktconforme huurprijs

Meer bewegingsvrijheid en zelfredzaamheid voor mensen met een lichamelijke beperking. Dát maakt de Zonnebloem mogelijk met de 50 Zonnebloemauto’s die in Nederland rijden. Samenkomen met familie of vrienden? Op vakantie of een dagje uit? Een uitvaart of kerkdienst bezoeken? Het kan met de Zonnebloemauto. Het huren van de aangepaste rolstoelauto kost 45 euro per dag. De steun van donateurs en Vegro maakt deze gunstige prijsstelling mogelijk.

Vragen over de Zonnebloemauto? Op zonnebloem.nl/zonnebloemauto vind je alle informatie over de Zonnebloemauto.

Zonnebloemauto Toyota Proace Gouda groot