Algemene informatie
Op vakantie met MPS de Zonnebloem
De voorwaarden om met de Zonnebloem op vaarvakantie te gaan, lees je hieronder:
Prijzen
De prijs van een Zonnebloemvakantie is gebaseerd op wat iemand zonder lichamelijk beperking voor de reis zou betalen. Meerkosten voor bijvoorbeeld noodzakelijk hulpmiddelen, deskundige zorg en verpleging en reis- en verblijfskosten van de (zorg)vrijwilligers zijn voor rekening van de Zonnebloem. De Zonnebloem legt per deelnemer voor deze kosten gemiddeld € 450,- bij.
Op de factuur tref je de volledige reissom aan, bestaande uit de volgende kosten:
- De reisprijs per deelnemer (deze bestaat uit verblijfskosten, reis- en bagageverzekering).
- Eventuele reisprijs reisgenoot (deze bestaat uit verblijfskosten, reis- en bagageverzekering).
- Een eventuele toeslag van € 295,- p.p. voor een éénpersoonshut.
- Een bijdrage voor het Calamiteitenfonds van € 2.50 per boeking (enkel bij vaarvakanties naar het buitenland).
- Administratiekosten van € 29,95,- per boeking.
- Als je gebruik maakt van de annuleringsregeling, een bedrag van € 39,95 per boeking.
Zorg op basis van ondernemerschap
Tijdens de vakantie neemt de Zonnebloem de zorg over van jouw verlener. Dit kan de thuiszorg zijn, of een andere zorginstelling. Wanneer je met ons mee gaat, vragen wij aan deze organisatie om een overeenkomst met ons aan te gaan. Hierin vragen wij om de zorg aan ons over te dragen, zodat wij de gegeven zorg na afloop kunnen declareren bij jouw zorgverlener. Deze overeenkomst is vanzelfsprekend niet verplicht, maar wanneer zij hier aan mee willen werken, helpt dat de Zonnebloem om de vakanties betaalbaar te houden.
Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR)
De Zonnebloem is aangesloten bij SGR. Je kunt dit controleren via de website van de SGR. Binnen de grenzen van de SGR-garantieregeling vallen de reizen van de Zonnebloem onder de garantie van de SGR. Deze SGR-garantie houdt in dat je ervan verzekerd bent dat je vooruitbetaalde reisgeld wordt terugbetaald als de wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen prestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorg gedragen voor de terugreis.
Lees meer over de garantieregeling SGR
Stichting Calamiteitenfonds Reizen
De Zonnebloem is aangesloten bij de Stichting Calamiteitenfonds Reizen. Binnen de grenzen van de garantieregeling van het Calamiteitenfonds vallen de op deze website gepubliceerde reizen met een buitenlandse bestemming onder de garantie van het Calamiteitenfonds. Deze garantie houdt in dat degene die deelneemt aan een door ons georganiseerde reis:
- (een deel van) de reissom terugkrijgt als wij de reis als gevolg van een calamiteit niet of niet volledig kunnen uitvoeren.
- de noodzakelijke meerkosten vergoed krijgt als wij als gevolg van een calamiteit de reis moeten aanpassen of wij de deelnemer vervroegd moeten repatriëren.
Onder calamiteit wordt verstaan een door molest of natuurramp veroorzaakte abnormale gebeurtenis na repatriëren.
Lees meer over het Calamiteitenfonds en de garantie.
Verantwoord toerisme
Bij het samenstellen van onze reizen houden we rekening met mens, milieu, natuur en cultuur, zodat je vakantie niet allen voor nu bijzonder is, maar zodat ook de komende generaties kunnen genieten van aantrekkelijke bestemmingen. Of het nu gaat om vakanties waarbij je geniet van de ongerepte natuur, de lokale cultuur beleeft, nieuwe mensen ontmoet of een heerlijk lokaal gerecht proeft; samen werken we aan vakanties die zorgen voor betere plekken en mooiere ervaringen. En daarmee leveren we een belangrijke bijdrage aan duurzame ontwikkeling op de bestemmingen. Voor jou als reiziger, maar ook voor de mensen die op de vakantiebestemming wonen.
Klachten
Samen met onze vrijwilligers proberen wij ervoor te zorgen dat je kunt genieten van een heerlijke vakantie. Maar soms kan het voorkomen dat je toch niet helemaal tevreden bent. We vragen je een klacht, die ontstaat tijdens de vakantie, direct te bespreken met één van onze vrijwillige reisleiders ter plaatse. Zo mogelijk lossen zij de problemen meteen op. Als dit niet lukt of je komt er met de reisleiders niet uit, neem dan contact op met het Nationaal Bureau van de Zonnebloem. Mocht je na afloop van de vakantie een klacht willen indienen, dan kan dit tot uiterlijk twee maanden na de reis. Dit kan schriftelijk of via de contactpagina. Wij streven ernaar om jouw klacht binnen een maand af te handelen. Lukt dat niet, dan nemen wij contact met je op.